header foto header foto header foto header foto header foto header foto header foto
 
 
Algemeen

Nieuwsbrief HC Haarlem - april/mei 2022

Nieuws afbeelding 22-4-2022

Nieuwsbrief HC Haarlem april/mei 2022

Bericht van de voorzitter

Lente! Wat is het toch heerlijk om met dit weer op het veld te staan.

In maart zijn we begonnen aan de Lentecompetitie en dat verloopt tot nu toe naar wens. Waar we wel tegenaan lopen, is het kassasysteem. Net voor de start van de competitie is het scherm vervangen en daarna zijn de problemen begonnen. De barcommissie, algemene zaken en de penningmeester zijn hard aan het werk om deze problemen te verhelpen, maar een definitieve oplossing is helaas nog niet gevonden. Nog een klein beetje geduld.

Afgelopen bestuursvergadering heeft de penningmeester de cijfers van de eerste seizoenshelft gepresenteerd en dat ziet er gelukkig allemaal positief uit. Niet geheel onbelangrijk na al die onzekerheid vanwege onder andere Corona. 

De komende tijd staan er weer allerlei leuke evenementen op de planning, zoals een TD, de E-dag, ouder-kind hockey en de seizoensafsluiting. 

En dan nog iets van serieuzere aard. Afgelopen maanden heeft het nieuws vol gestaan van gebeurtenissen van grensoverschrijdend gedrag. Ook wij kunnen, als vereniging, onze ogen hier niet voor sluiten. Daarom hebben wij sinds 2020 twee Vertrouwens Contactpersonen, Nienke van Buggenum en Inez Boekhout. Zij hebben zich eind maart al een keer voorgesteld via de site, maar het leek mij goed dit hier nog een keer onder de aandacht te brengen. Voelt iets niet goed, bespreek het met een van hen. 

Bij deze wil ik jullie een fijne Koningsdag wensen en tot snel op de club!! 

Raymond Daniels

 

Nieuwe opzet Jongste Jeugd

Jullie hebben vast al iets gehoord of gelezen, maar volgend seizoen gaan er veranderingen plaatsvinden bij de Jongste Jeugd. De afgelopen twee seizoenen heeft de KNHB onderzoek gedaan om de speelvormen bij de Jongste Jeugd te innoveren.

F en 6E

Zo wordt bij de F en 6E het veld aangepast en mogen de kinderen veel meer het spel zelf bepalen. Spelbegeleiders zijn er straks eigenlijk alleen nog maar om gevaarlijke situaties te voorkomen. De F krijgt er een goal bij, waardoor zij straks in drie goaltjes kunnen scoren i.p.v. twee. Bij de 6E gaan ze het veld een kwartslag draaien, zodoende wordt het veld korter en breder. Deze veranderingen vragen wel nog wat creativiteit van ons om dit te tijdens de training te implementeren en zoedoende straks klaar te zijn voor de wedstrijden van volgend seizoen. Vandaar dat wij af en toe al met de huidige F- en 6E-teams aan het oefenen zijn op deze 'nieuwe' veldjes.

8E

Bij de 8E heeft de KNHB ook onderzoek gedaan, echter ze zijn nog niet tevreden over de mogelijke opties en willen daarom nog verschillende scenario’s uitproberen voor ze iets gaan veranderen. Mocht je een beeld willen krijgen van de veranderingen en/of meer informatie willen verkrijgen, klik dan op de volgende link: https://www.knhb.nl/nieuws/herijking-hockeyaanbod-tot-12-jaar-de-presentatie

 

Vacature materiaalcommissie – beheerder (1-2 personen) keepersmateriaal

Wegens het overstappen naar een andere vrijwilligersfunctie binnen HC Haarlem, zijn we op zoek naar een nieuwe beheerder(s) keepersmateriaal.

Deze functie omvat de volgende werkzaamheden:

·Bestellen van keepersmateriaal bij Huijg Sport incl. administratie

·Uitgifte van de keepersmaterialen op de club incl. administratie

·Organiseren uitrol en inleveren keepersmaterialen en coachtassen aan het begin en einde van het seizoen

·Netjes houden materiaalhok keeperspullen

·Jaarlijks herindelen keeperskluisjes en organisatie hiervan

·Contacten onderhouden met de penningmeester, keepersschool, keeperscommissie en bestuurslid wedstrijdzaken en technische coördinatoren

Als materiaalcommissie heb je de verantwoordelijkheid over alle HC Haarlem teams en hun materialen, zoals keepersspullen en coachtassen. Dit betreffen alle senioren- en jeugdteams incl. jongste jeugd (ongeveer 60 teams). Tevens hebben we de ambitie om het materiaal beleid verder te professionaliseren in samenspraak met de club. Ook zal de uitgifte en inlevering van de materialen verbeterd moeten worden. 

Een tijdindicatie per week is moeilijk in te schatten. Sommige periodes zijn drukker dan anderen, maar we gaan uit van gemiddeld zo’n 2 a 3 uur per week.

Mocht je meer informatie willen neem dan contact op met Maurice Raasveld, via [email protected]

 

Keeperspak = kostbaar!

De afgelopen maanden, heeft de materiaal/ keeperscommissie (dus de club) flink geïnvesteerd in nieuwe spullen. Dit komt doordat spullen slijten of kapot gaan, maar ook omdat wij jullie veiligheid zeer belangrijk vinden. Tevens willen wij zorgdragen voor een meer professionelere uitstraling, door o.a. zoveel mogelijk dezelfde spullen én kleuren. De rol van een keeper is immers belangrijk!

De waarde van een keeperspak bedraagt al snel meer dan € 1.500,- en daarom aan iedereen een dringend verzoek om zuinig te zijn op ons materiaal! Neem natte spullen (helm, broek, armprotectors etc) mee naar huis om te drogen. Vergeet niets bij het inpakken van je tas en gooi niet met spullen! Elk team, en dus iedere keeper, is zelf verantwoordelijk voor de keepersspullen. Alvast dank!

 

Bericht van de sponsorcommissie

Bitjes hapdag SPTL vindt dit keer plaats op 25 juni i.p.v. augustus/september. Helaas lukt het niet om in deze maanden een hapdag te organiseren. Een goed alternatief leek ons daarom het einde van dit seizoen, zodat de goede en op maat gemaakte bitjes op tijd voor het begin van het nieuwe seizoen in je bezit zijn.

Bij Broekhuis geweest? Geef je kenteken door!

Is je auto toe aan een onderhoudsbeurt voor de zomervakantie? Of heb je het afgelopen jaar een nieuwe auto gekocht? Laat het ons weten! Wij ontvangen voor iedere nieuwe auto (ook lease),onderhoudsbeurt of schadeherstel bij Broekhuis een Clubbonus. Geef je kenteken door aan [email protected]en vermeld in je e-mail de datum van aankoop of onderhoud. Je support zo niet alleen onze sponsor, maar ook de club!

En was meteen ook je auto bij CarwashPlus Haarlem

Niets zo fijn als een auto, die weer fris en gewassen is! Bij CarwashPlus Haarlem krijg jij € 4,- korting op het allerbeste wasprogramma van € 17,50. En daarmee steun je tevens de club met € 2,-. Ga naar carwash-plus.clubwassen.nl en volg de stappen.

 

Vacature bestuurslid Technische Commissie

Per direct zijn wij op zoek naar een nieuw bestuurslid. Heb jij interesse, kijk dan op de site bij de vacature en/of neem contact op met Raymond Daniëls ([email protected]) of Joost Moerkerk ([email protected]).

 

Bericht van de barcommissie

De barcommissie is na de winterstop weer vol enthousiasme van start gegaan. Heb je het opgemerkt? Op de bar staan elke week verse bloemen, het assortiment is o.a. uitgebreid met kleine snoepzakjes en rozijnen voor onze jongsten in leuke glazen potten, verschillende soorten sportwater en een lekkere vega snack uit de frituur.

Wegens het stoppen van een aantal commissieleden, zijn we dringend op zoek naar nieuwe barcommissie vrijwilligers. Heb jij ook leuke ideeën en zou jij graag mee willen helpen om het nog leuker te maken, meld je dan aan bij de [email protected]. Zonder vrijwilligers - helaas geen bar, dus meld je aan!

Terras

Het wordt steeds gezelliger op de club, maar ook graag aandacht om het lang gezellig en goed te houden.

Wist je dat?

·Er een tijdklok zit op de terraslampjes buiten? Ze gaan vanzelf aan en ook weer uit

·De HC Haarlem vlaggen bij de ingang aan het einde van de dag weer naar binnen moeten? Je kan deze in de gang bij de Dames 1 en Heren 1 kleedkamer neerzetten

·De Grolsh parasols aan het einde van de dag altijd dicht geklapt moeten worden? Ze zijn helaas niet bestand tegen wind

·Heb jij nog een leuk idee voor het terras of clubhuis? Deel dit dan met het bestuur? Hulp is daarbij altijd welkom, want vele handen maken tenslotte licht werk. #samensterker #HCHaarlemzijnwemetelkaar

 

Team etentje / activiteit op de club

Wil je graag iets leuks doen met je team op de club? Dan kan dat. Denk bijvoorbeeld aan samen eten, samen spelletjes doen etc. Allemaal super leuk!

Houd er echter rekening mee dat er geen ingewikkelde maaltijden kunnen worden gekookt (kan ook niet in onze keuken). Maar een broodje knakworst/ hamburger, wraps, salades of een pastamaaltijd etc is zeker geen probleem.

Laat via [email protected] even weten op welke datum, hoe laat en welk team , dan zetten we het in de agenda.

Het is logisch maar toch even een reminder; natuurlijk laten we het clubhuis na gebruik netjes achter!😊

 

Bericht van de evenementencommissie

De evenementencommissie heeft weer een aantal super leuke evenementen bedacht. Ben je een echte Formule 1 fan? Dan kan je tot aan de zomer na de wedstrijden samen op de club de Formule 1 wedstrijden kijken!


Knuffelige hulp gevraagd!

Wij zoeken Teddy Tip-in’ers! Om op zaterdagochtend vroeg en bij evenementen maximaal één uurtje de jongste jeugd te verwelkomen op de club. Je bent niet alleen de vrolijke ontvangst voor de thuis spelende teams, maar óók voor de tegenpartijen.
Je kunt een klein uurtje kinderen blij maken, veel op foto's gaan en even gek doen op het veld met de kinderen, ouders en coaches. Het is echt gaaf om te doen. En met zo’n pak ook niet onbelangrijk, er is altijd een begeleider bij je om te helpen. Wil je parttime als een Teddy Tip-in door het leven gaan, meld je dan aan bij [email protected]. Je identiteit zal uiteraard altijd geheim blijven!


Bij wie moet ik zijn?

Soms komt het voor dat bepaalde zaken binnen de club niet helemaal duidelijk zijn. bijvoorbeeld bij wie moet je voor wat zijn? We hebben daarom een overzicht van contactpersonen en hun e-mailadressen gemaakt.

Weet dat we allemaal zo snel mogelijk proberen te reageren. Echter de meeste van ons zijn vrijwilliger en hebben naast HC Haarlem een baan, een bedrijf en/of andere verplichtingen. Hierdoor komt het weleens voor dat het beantwoorden van jullie mails iets langer duurt, dan je wellicht had verwacht. Wij vragen hiervoor jullie begrip.

 

Vragen over:

- Contributie, Eveline van Wijk [email protected]

- Ledenadministratie, Martyn Schellekens [email protected]

- Algemene vragen over de zaal, facturatie etc. [email protected]

- (keepers) Materialen, Maurice Raasveld [email protected]

- Teametentjes/ activiteiten, Debbie Raasveld [email protected]

- Sociale Media, insturen berichten op de socials [email protected]

- Evenementen, Vincent Spanjersberg [email protected]

- Bar (NIET om je bardienst af te zeggen) [email protected]

- Arbitrage (NIET om je fluitbeurt af te zeggen) [email protected]

- Bestuurlijke vragen/ opmerkingen [email protected]

 

- Praktische hockeyzaken, de categorieleiders:

Jongens ABCD, Petra Metz [email protected]

Jongens EF, Petra Metz [email protected]

Meisjes A, Marije de Jong [email protected]

Meisjes B, Brigitte Boudri [email protected]

Meisjes C, Riannette Minne [email protected]

Meisjes D, Anka Zweers [email protected]

Meisjes EF, Anka Zweers [email protected]

 

- Technisch Manager [email protected]

Erwin van der Weijden

- Technisch Coördinator Jongste Jeugd [email protected]

Ellen van der Klauw & Hilde Pentenga

- Technisch Coördinator Benjamins & Funkey’s [email protected]

Mandy Borst

- Technisch Coördinator Keepers [email protected]

Fendi Jansen


Reminder input socials?

Wil je dat jouw filmpjes, foto’s of andere leuke, relevante zaken op onze socials worden geplaatst? Tag ons dan @hchaarlem of stuur ons een PM. Wij, de communicatie commissie, beoordeelt het en plaatst het door. Voor commissie verzoeken, hebben we iets meer tijd nodig. Stuur ons dan vooral tijdig een mailtje. Dan kunnen we nog meedenken, aanvullen en redigeren. Merci! Debbie, Jaap, Isa, Barbara en Floor.

 

Nog even de planning:

23-24 april Competitieweekend

24 april Funkey’s en Benjamins training

24 april Dames 1 & Heren 1 spelen thuis + TD met Formule 1

25 april – 6 mei Geen trainingen

7 mei E-dag

8 mei Ouder/kind D middag / Dames 1 speelt thuis/ Formule 1

9 mei Start trainingen

14-15 mei Competitie

15 mei Funkey’s en Benjamins training

26 mei AB feest

27 mei Senioren feest

28 mei CD feest

4-5 juni C nacht

18 juni KNHB Jongste Jeugd dag

25 juni Seizoen afsluiting met o.a. familietoernooi, BBQ en TD

 

Met vriendelijke groet en alvast fijne zonnige dagen,

 

Het Bestuur

#samensterker

 

 

Contact

Adres
Vergierdeweg 265b,
2026 BJ Haarlem

Postadres
p/a Vergierdeweg 265b,
2026 BJ Haarlem

Lidmaatschap: [email protected]
Bestuurszaken: [email protected]
Planningszaken: [email protected]
Onderhoud: [email protected]