header foto header foto header foto header foto header foto header foto header foto
 
 
Clubnieuws

Nieuwsbrief HC Haarlem - juli 2021

Nieuws afbeelding 9-7-2021

Nieuwsbrief HC Haarlem juli 2021

Van de voorzitter

Het seizoen is weer ten einde en wat een gek seizoen was het dit keer ook weer. Vol goede moed zijn we vorig jaar september de wei in gegaan, maar even snel was het ook weer voorbij. Gelukkig hebben de vele vrijwilligers ervoor kunnen zorgen dat we, ondanks de soms ingewikkelde maatregelen, toch veel hockeyactiviteiten hebben kunnen ontplooien. Hiervoor wil ik iedereen dan ook nogmaals ontzettend bedanken!

Sinds deze week is het zomeravondhockey opgestart. Leden die zin hebben om nog een potje te hockeyen kunnen zich maandag- en donderdagavond op de club melden, hierover verder op in deze nieuwsbrief meer.

En zoals jullie weten, wordt op dit moment zowel veld 1 als veld 3 vervangen. De werkzaamheden aan veld 1 naderen hun voltooiing en de vervanging van veld 3 ligt ook goed op schema. Over een paar weken kunnen we weer volop van alle velden gebruiken maken. Ik ben trots te kunnen melden dat onze trouwe kleding- en materiaalsponsor Huijg Sport naamgever wordt van ons tweede waterveld!

Ik wil, ook namens het Bestuur, iedereen een fijne zomer wensen. Laad goed op, want begin volgend seizoen gaan we er vol tegenaan!

Stay safe en let een beetje op elkaar,

Raymond

Dank aan onze sponsoren!

Hockeyen met veel plezier! Het ziet er goed uit en hopelijk staan we vanaf volgend seizoen weer allemaal op het veld, als speler of als toeschouwer. Het hockeyen wordt mede mogelijk gemaakt door onze trouwe sponsoren. Allereerst door onze hoofdsponsor Rabobanken onze kleding- en materiaalsponsor Huijg Sport. En ook Bison Bowling en CoffeeClick, die niet alleen sponsor zijn maar ons ook steunen met koffie en koffiebekers. En de vele andere sponsoren, zoals: Broekhuis die ons een bonus geeft voor iedere nieuwe auto, onderhoudsbeurt of schadeherstel; Carwash Plus Haarlem die na inlevering van een voucher €2 doneert aan de club; onze online sponsoren waarvan Boot Belastingadvies en VB Taxaties een van de eerste waren; Wijnhuis Ten Bilt die onze wijnleverancier is en met wie dames A samenwerkte aan die te gekke waterveldactie. Of een van al die andere sponsoren, die ons steunen met borden langs het veld, via online sponsoring of met andere tegenprestaties. Je vindt ze allemaal op onze sponsorpagina. Onze dank aan al die sponsoren is groot. Samen staan we sterk. Zij steunen ons, steun jij hen?

2e Waterveld en Veld 3

De aanleg van het 2ewaterveld verloopt voortvarend. Op dit moment wordt de toplaag erop gelegd. De verwachting is aan het eind van volgende week het veld opgeleverd wordt. Tevens wordt er hard gewerkt aan veld 3, ook deze werkzaamheden verlopen voorspoedig. De verwachting is dat dit veld eind juli wordt opgeleverd. Beide velden zijn dus ruim op tijd klaar voor de start van het nieuwe seizoen!

En dan… hebben we de benodigde financiën ook rond gekregen? We kunnen jullie met grote trots meedelen dat het gelukt is! We willen iedereen bedanken voor zijn of haar inzet om de benodigde bijdrage bij elkaar te krijgen. Uiteindelijk hebben we een mooi bedrag binnen gekregen door diverse trainingsdagen, bier- en wijnactie van Dames A, waterveldpakket, solidariteitsbijdrage, open tikkies en bijdragen van Dames en Heren 1.Onze bijzondere dank gaat uit naar een ouder van een jeugdlid die een fantastische bijdrage heeft gedaan, waardoor we de eigen bijdrage van 20.000 euro hebben gehaald!! "Samen sterker” is hier zeker op zijn plaats!

Zomeravond Hockey – 5 juli t/m 27 augustus
Tijdens de zomervakantie organiseren we het Zomeravond hockey. Het is bedoeld voor AB-Junioren, Senioren en Trimmers. We zijn gestart op 5 juli en we gaan de hele zomer door. De coördinatie ligt in handen van Rogier Willems en Frazer Sim. Zij hebben een sleutel en één van hen zal er om 20.00u zijn.

De avond ziet er als volgt uit:

20.00 inslaan, warming up
20.15 partijtjes indelen
20.20 eerste partijtje
21.05 korte waterpauze (zelf water meenemen)
21.10 tweede partijtje
21.35 einde + mogelijkheid drankje in het clubhuis

Afhankelijk van de opkomst wordt op een half, driekwart of heel veld gespeeld en op 1 of 2 velden. Je hoeft je niet op te geven maar kan gewoon komen.

De eerste avond was al een groot succes. Ruim 50 senioren, trimmers en AB-junioren namen deel!

Hapdag – 21 augustus

Wil jij ook een bitje op maat? Op zaterdag 21 augustus 2021 komt SPTL bij HC Haarlem langs zodat jij een perfect op maat gemaakt professional gebitsbeschermer kan komen happen tegen actie tarief! Aanmelden is verplicht, uiterlijk op 19 augustus 2021 viawww.sptl.nl, hier vind je ook alle informatie over hoe het werkt en de prijzen. Bij aanmelden klik je HC Haarlem en het tijdsvak aan en na aanmelding ontvang je een bevestiging. SPTL volgt uiteraard de richtlijnen van het RIVM.

HC Haarlem KICKOFF! – Save the Date – 28 augustus

Als alles mee blijft zitten v.w.b. de Corona richtlijnen, dan starten we op zaterdag 28 augustus het nieuwe seizoen met de eerste HC Haarlem KICKOFF! Naast een gezellig weerzien staat deze dag in het teken van een feestelijke meet & greet met de club. Deze KICKOFF! biedt jullie de mogelijkheid om niet alleen elkaar beter te leren kennen, maar ook onze club en onze verschillende commissies. We organiseren een aantal leuke activiteiten, rondom de onderlinge wedstrijden, die die dag gespeeld worden. Kom allemaal gezellig weer langs, we hopen jullie allemaal langs de lijn te zien!

Opening Waterveld

Natuurlijk wordt ons tweede waterveld ook feestelijk geopend! Het idee is om dit te doen na de eerste thuiscompetitiewedstrijd van Heren 1. In augustus worden de competities bekend gemaakt door de KNHB en daarna wordt de definitieve datum bekend gemaakt. Voor de organisatie van de opening zijn we wel alvast op zoek naar mensen die ons daarbij willen helpen. Je kan je aanmelden door een mail te sturen naar [email protected]. E.e.a. natuurlijk ook onder voorbehoud van de Corona maatregelen.

Oproep: senior leden dames gezocht

Nu de teamindelingen bekend zijn (zie de app en op de site) zijn we nog op zoek voor onze Dames Jong teams en Dames 3 team naar leuke meiden die bij ons willen komen hockeyen! Weet jij nog een zus, nicht, vriendin, buurvrouw of leuke kennis die het leuk vindt om (weer) te hockeyen, stuur dan een mailtje naar [email protected]

Oproep: meisjes A gezocht voor het leuke MA4 team

Ook onze MA4 meiden zijn dringend op zoek naar een aantal gezellige meiden om hun team te versterken. Heb je zin om lekker te sporten in een gezellig team meld je dan aan via [email protected]

Vacatures Barcommissie

Voor de barcommissie hebben we een aantal hele leuke, gezellige vacatures open staan. Onderstaand de vacatures in het kort. Mocht je interesse hebben, mail dan naar [email protected] of [email protected].

Voorzitter

We zijn allereerst op zoek naar een voorzitter van de barcommissie. De voorzitter heeft een coördinerende rol in de commissie en is de schakel tussen het bestuur, de barcommissie en de evenementencommissie. De voorzitter leidt de vergaderingen (6 a 7 keer per jaar) en houdt hier contact over met het bestuur.

Planner Bardiensten

De planner (het woord zegt het al) plant de bardiensten voor de junioren op zaterdag, de senioren op zondag, maar plant ook de barhoofden op zaterdag en zondag en plant de ouders op de woensdag en vrijdag. Deze taak is te verdelen onder 2 à 3 mensen.

Ben jij een echte planner en wil jij op deze manier graag jouw steentje bijdragen aan de club, reageer dan snel! Je kunt rekenen op 3 piekmomenten tijdens het seizoen (sept/ oktober en februari) en het is fijn als je 1 a 2x in de week de barcommissie-mailbox checkt.

Inkoper

Heb jij een financiële achtergrond, ben je handig met Excel en heb je affiniteit met inkoop en overleg je graag met onze leveranciers, dan is deze vacature jou op het lijf geschreven. Gemiddeld zal je zo’n 2 a 3 uur in de week hiermee bezig zijn.

IT-ondersteuner bar

Tot slot is de barcommissie ook op zoek naar een IT-er die het kassa-systeem beheert en het prijzenbord met de presentatie van de producten verzorgt. Heb jij ervaring met het implementeren van pictogrammen en vormgeving, reageer dan snel! Je onderhoud ook contact met Twelve (de beheerder van het kassasysteem), houdt contact met de sponsorcommissie voor acties en je denkt mee over nieuwe producten en de presentaties van de nieuwe producten achter de bar en digitaal.

Overige Vacatures

Naast deze te gekke vacatures hebben we nog meer vacatures open staan. Kijk hiervoor op de siteer iets voor jou bij zit! We willen nogmaals benadrukken dat we als club bestaan door de inzet van onze vrijwilligers. Samen houden we de club draaiende en we hopen en rekenen dus heel erg op jouw medewerking!

Inzameling statiegeld flesjes

Sinds 1 juli geldt statiegeld op plastic flesjes. De barcommissie heeft hier al maatregelen voor getroffen. Voor de AA flessen staat al een inzamelingsbak in het clubhuis. Voor de andere flesjes komt er ook een inzamelingscontainer. De ingezamelde flesjes worden in retourbags voorzien van speciale labels meegegeven aan de Sligro. Statiegeld Nederland telt de flesjes. Het statiegeld zal daarna aan de club gestort worden. Het idee is het vervolgens te besteden aan het vernieuwen van de inrichting van ons clubhuis.

Clean Up dag – Najaar 2021

Zoals jullie weten zijn we druk bezig met het schrijven van ons beleidsplan voor de komende 5 jaar. Dit zullen we binnenkort met jullie delen. Een van de pijlers in het beleidsplan is het verder verduurzamen van de club. We zijn ons al bewust van een groot aantal zaken, maar hoe kunnen we dit verder brengen? Hiervoor zijn we in gesprek met The Wave Foundation, een initiatief vanuit HC Bloemendaal.

Stichting The Wave wil in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds bijdragen aan een wereld zonder plastic afval door mensen bij sportclubs letterlijk in beweging te krijgen tegen plasticvervuiling. Hierbij staat gedragsverandering en een ‘we can do it’- mentaliteit centraal.Plastic Smart Sport Clubs committeren zich aan het voorkomen, minimaliseren en optimaal recyclen van plastic. Daarnaast vergroten ze actief de bewustwording van het plasticgebruik binnen de vereniging en voeren acties uit om hun eigen bijdrage aan de plastic soep flink te reduceren.

Een van de activiteiten van The Wave is de Clean Up dag, waarbij we met onze jeugd op pad gaan om plastic in de buurt op te ruimen. Want naast het voorkomen is ook het opruimen nog steeds noodzakelijk. De eerstvolgende Clean Up dag zal in het najaar plaatsvinden, hierover later meer!

Algemene Ledenvergadering

De Algemene Ledenvergadering is dit jaar gepland op vrijdagavond 17 september om 20.00u in het clubhuis (mits toegestaan). Eind augustus zullen we uitnodiging met de agenda versturen. 

Tot slot

Rest ons jullie een hele fijne vakantie te wensen. Geniet ervan, lekker even opladen en dan op naar een super sportief en gezellig seizoen 21/22!

Met sportieve en vooral ook zonnige groet,

Het Bestuur


Nog even voor de volledigheid de agenda op een rij:

Agenda

5 juli tot 27 augustus: Zomeravond Hockey

12 tot 14 juli: Bovenlanderkamp

16 augustus: Start trainingen A1 en B1 teams

21 augustus: Hapdag

23 augustus: Start trainingen C1 en D1 teams

28 augustus: HC Haarlem KICKOFF met onderlinge wedstrijden

30 augustus: Start trainingen ABCD en Jongste Jeugd

4 september: Start competitie TopTeams AB

11 september: Start competitie ABCD en Jongste Jeugd

12 september: Start competitie Senioren

12 september: Opening 2e Waterveld (onder voorbehoud speelschema KNVB)

17 september: Algemene Leden Vergadering

Najaar: Clean Up dag ism The Wave Foundation

Bijlage

Agenda

29-9 Bestuursvergadering

Contact

Adres
Vergierdeweg 265b,
2026 BJ Haarlem
Lidmaatschap: [email protected]
Bestuurszaken: [email protected]